• چیدمان کالاهای پرمصرف را که نیاز روزمره همگان است، در انتهای قفسه‌های فروشگاه انجام دهید.
    این راهکار مشتریان را به انتهای فروشگاه می‌رساند تا برای خرید موارد پرمصرف مانند: لبنیجات، نوشیدنی، غلات و … از قسمت قفسه‌های محصولات کم‌مصرفی که در قفسه‌های اول فروشگاه می‌باشند، عبور کنند. بارها دیده‌ایم و شما این موضوع را متوجه خواهید شد، که مشتریان در هنگام عبور از این مسیر معمولا یک یا دو محصولی را که برای خرید فراموش کرده بودند، و یا از وجود چنین محصولی بی اطلاع بودند را انتخاب و به سبد خرید خود اضافه خواهند کرد. این نگاه افراد هنگام عبور در مقابل قفسه‌های غیر مرتبط باعث خرید مازاد نیاز خود می‌شود. اینگونه خرید‌های جدید مشتریان قطعا تحت تاثیر نحوه چیدمان شما در قفسه‌ها در فروشگاه شما انجام می‌شود. 


  • کالاهای با حاشیه سود بالا را در قفسه‌های مسیر راه و در دید مشتریان بچینید و پر نمائید.
    محصولاتی که حاشیه سود خوب و بالایی دارد، را در مسیر و راه قفسه محصولات با فروش بالا که در انتهای فروشگاه شما وجود دارد، بچینید. به عنوان مثال: دستمال توالت معمولا که حاشیه سود خوب و بالایی دارد، را در کنار مسیر قرار دهیم تا باعث فروش بیشتر این محصول شود.

این نوع چیدمان باعث یک یادآوری مناسب برای مشتریان می‌شود و به آنها خواهد گفت که، این محصول را فراموش کرده اید. یا اینکه در حال تمام شدن این محصول پرمصرف در خانه خود هستند و باید این محصول را خرید نمایند. دیدید که این کار و این نوع چینش به معنی این است که فروش بیشتری را سوپرمارکت شما تجربه می‌کند. 

 

  • جالب است بدانید که مشتریان اغلب همیشه موقع ورود به فروشگاه به سمت راست می‌چرخند.
    سمت راست فروشگاه، جایی است که مشتریان معمولا بعد از ورود به این قسمت می‌روند. در نتیجه این قسمت یکی از فضاهای بسیار عالی برای فروش محصولات است، که باید ما به خوبی از این دانش و موضوع استفاده کنیم. همیشه مطمئن باشید که محصولات حاشیه‌ای اما جذاب و با حاشیه سود بالا را در این قسمت قرار داده‌اید.

این قسمت از سوپرمارکت را که اصطلاحا به عنوان دیوار قدرت در بین صاحبین فروشگاه شناخته می‌شود، جایگاهی مناسب برای نشان دادن قدرت نام برند فروشگاه شما خواهد بود. محصولاتی که جذاب‌تر هستند نه پرفروش‌ترین‌ها را انتخاب کنید و بازدیدکنندگان را مشتاق کنید تا بیشتر از این محصولات برای خرید انتخاب کنند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.